Potrivit Andreea Guinea Product Manager Grup Renault citată de Autocar - "Clienții noștri încă nu doresc să plătească in plus pentru sisteme electronice complexe precum si pentru alte dotări moderne oferite de alte branduri auto."
Dacia își va menține angajamentul in a oferi in continuare prețuri accesibile pentru întreaga sa gamă, chiar și pe fondul presiunii tot mai mari din partea legislației de mediu și siguranță.
Din acest motiv, Dacia nu va oferi produselor sale din nouă generație mai multe tehnologii de siguranță sau componente electronice decât este nevoie, motiv pentru care Dacia Jogger va putea avea in viitorul apropiat doar motorizări mild hybrid sau hibride, însă nu vom vedea niciodată o motorizare plug-in hybrid - pur și simplu nu ar fi rentabil. „Clienții nu sunt gata să plătească” pentru astfel de sisteme, a spus Guineea.
Același principiu este valabil și pentru designul interior și exterior al mașinilor, a explicat ea: „Nu vom folosi funcții si siteme care nu sunt utile. Strategia noastră de marcă este să ne concentrăm pe lucruri esențiale fără a fi plictisitoare; vrem să oferim chestii esențiale într-un mod cool. ”
Comentariile Guineei vin ca urmare a testelor Euro NCAP a hatchback-ului Dacia Sandero III - acum cea mai bine vândută mașină din Europa - care a primit doar două stele pentru performanța relativ limitată a sistemului său autonom la frânarea de urgență.
„La Dacia, nu alergam după stelele Euro NCAP - nu aceasta este filozofia noastră", a spus ea. "Suntem întotdeauna foarte preocupați de creșterea siguranței pasagerilor; mașinile noastre întotdeauna îmbunătățesc siguranță pasagerilor".
„Evaluarea Euro NCAP de cinci stele înseamnă o mulțime de sisteme electronice, radare, camere pe mașină - lucruri pe care clienții noștri nu le-au cerut și nu sunt gata sa le utilizeze. Mașinile de cinci stele sunt atât de complicate uneori încât oamenii nu înțeleg cum să le folosească, așa că suntem încrezători și mulțumiți de ceea ce avem.”
Guineea a recunoscut că este o provocare pentru Dacia să-și mențină reputația de mașina accesibila în timp ce se străduiește să respecte legislația care se schimbă foarte rapid în toate sectoarele, dar si că accesul la platformele și tehnologia de la compania mamă Renault Group minimizează impactul financiar.
"Putem ține pasul cu tehnologia", a spus ea, "dar întotdeauna suntem atenți la pret. Încercam sa găsim un echilibru în ce privește alegerea sistemelor si dotărilor pentru mașinile noastre. Nu avem sisteme foarte complicate sau funcții inutile, deoarece nu vrem să ne cheltuim banii dezvoltând sisteme complicate care sa crească prețul mașinii.”
Prin urmare, a explicat Guineea, noul Jogger nu va fi disponibil cu o motorizare cu tracțiune integrală, în ciuda stilului său robust și a gărzii la sol ridicate. Există puțini clienți care își folosesc mașinile pentru off-road și care au nevoie de șapte locuri, așa că Duster va rămâne singura ofertă Dacia 4x4 până la sosirea Bigster în anii următori.