(foto) Premieră Noua Dacia Jogger va deveni cel mai accesibil model hibrid cu 7 locuri de pe piață!

Dacia își afirmă ambiția de a aborda segmentul C, propunând un vehicul de familie accesibil, în versiuni cu 5 sau cu 7 locuri. Jogger este al patrulea pilon al strategiei produs a mărcii.

După micul vehicul urban 100% electric (Spring), hatchback-ul Sandero și SUV-ul Duster, Dacia oferă o nouă surpriză în segmentul vehiculelor de familie de până la 7 locuri. Această lansare se înscrie în cadrul reînnoirii gamei, care va fi completată de alte două modele până în 2025.

                                                                    Caracteristici cheie:




  • Dacia Jogger poate transporta până la 7 adulți pe trei rânduri de scaune. Conceput ca un vehicul versatil, Jogger oferă până la 60 de configurații posibile!
  • Spațiul din spate cuprinde o banchetă cu trei locuri, rabatabilă în proporție 2/3-1/3 (pe rândul al doilea) și două scaune rabatabile și escamotabile individual (pe rândul al treilea). Capacitatea de încărcare poate ajunge până la 1.819 litri.
  • Cu o lungime de 4.55 m și un ampatament generos de 2.9 m, Dacia Jogger oferă cel mai mare spațiu interior din categoria sa. Pasagerii de pe rândurile 2 și 3 beneficiază de un bun nivel de confort și de spațiu suficient la nivelul picioarelor și genunchilor. Dacia Jogger asigură un acces ușor la locurile de pe rândul al treilea datorită mecanismului de basculare a banchetei de pe rândul al doilea. Ocupanții acestor locuri dispun de un spațiu la nivelul genunchilor de 127 mm, în timp ce înălțimea de la șezutul scaunelor până la plafon, de 855 mm, este printre cele mai generoase pentru vehiculele cu 7 locuri de pe piață.
  • În versiunea cu 5 locuri, volumul portbagajului este de 708 litri, conform normei VDA (până la înălțimea spătarului). În versiunea cu 7 locuri, volumul este de 160 litri (VDA) și de 565 litri (VDA) cu scaunele de pe rândul al treilea rabatate. Datorită înălțimii de încărcare generoase (661 mm) și lungimii apreciabile a planșeului portbagajului (1.150 mm), în acesta își pot găsi loc un cărucior și o bicicletă pentru copii rabatând un singur scaun de pe rândul al treilea, fără a fi nevoie ca acesta să fie demontat.
  • În cazul în care ambele scaune de pe ultimul rând sunt extrase este posibil să fie transportate, fără probleme, obiecte mai voluminoase, precum lăzi cu unelte de bricolaj sau cuști pentru animalele de companie. Pentru transportarea în siguranță a diverselor obiecte, portbagajul este prevăzut cu benzi de fixare elastice și cu patru inele de ancorare. Este disponibilă totodată și o priză de 12 V. Dacia Jogger dispune în plus de trei cârlige de prindere, două în portbagaj și unul în față, pe consola centrală, de partea pasagerului (ideal pentru a susține o sacoșă cu cumpărături).
  • Media Control este un sistem multimedia complet. Acesta cuprinde două difuzoare audio, un spațiu pentru smartphone, integrat în design-ul planșei de bord, conexiuni Bluetooth și USB, comenzi pe volan și afișarea informațiilor aparatului radio pe ecranul TFT de 3.5 inci al calculatorului de bord.
  • Sistemul oferă multiple posibilități atunci când este conectat la smartphone și la aplicația gratuită Dacia Media Control. Aceasta din urmă permite accesul ușor la radio, la fișierele muzicale, asigurând totodată preluarea și efectuarea apelurilor telefonice, ascultarea sau vizualizarea mesajelor, utilizarea aplicațiilor GPS și a multor alte funcții, precum recunoașterea vocală Siri sau Android. Pentru un plus de siguranță în timpul șofatului, comenzile radio sunt accesibile atât pe volan cât și pe satelitul aflat în spatele volanului.
  • Odată cu sistemul Media Display și cele patru difuzoare ale sale, consola centrală găzduiește de acum un ecran tactil cu diagonala de 8 inci, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, oferind astfel o mai bună vizibilitate și ergonomie. Interfața intuitivă dispune de ‘ conectivitate Bluetooth și este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Android Auto și Apple CarPlay. O nouă comandă asigură accesul la reglajele anumitor sisteme de asistență.
  • În fine, odată cu Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare pentru sistemul audio.
  • Dacia Jogger oferă numeroase posibilități de conectivitate: un suport pentru smartphone, un ecran TFT de 3.5 inci și, în funcție de versiune, până la trei prize de 12 V pentru încărcarea diverselor dispozitive electronice. În echiparea de serie, modelul dispune de limitator de viteze cu comenzi pe volan și de sistem de aprindere automată a farurilor.
  • În funcție de piață, Dacia Jogger poate fi echipată, opțional, cu: scaune față încălzite, cu sistem de climatizare automat cu afișaj digital, card de acces mâini libere cu descuierea de la distanță a portbagajului și cu aprinderea farurilor. La acestea se adaugă senzorii de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz, camera de marșarier, frâna de parcare electrică, senzorul de unghi mort și senzorii de asistență la parcarea cu fața și cu spatele.
  • Prezentă deja pe noua generație Logan și Sandero, platforma CMF-B reprezintă baza pe care sunt construite noile modele Dacia din segmentele B și C. Dacia Jogger beneficiază de un modul spate specific, care face ca lungimea modelului să ajungă la 4.55 m, oferind astfel spațiul interior și polivalența specifice unui vehicul de segment C. Prezența carenajelor sub șasiu și a voleților aerodinamici la nivelul grilei frontale asigură o îmbunătățire a profilului aerodinamic al mașinii.
  • Construită pe o platformă modernă, Dacia Jogger oferă o protecție bună în caz de șoc datorită unei rezistențe și a unei rigidități superioare. Structura a fost ranforsată atât la nivelul compartimentului motor (lonjeroanele sunt complet noi) cât și al habitaclului. Datorită noilor senzori de presiune amplasați în uși, orice impact lateral este imediat detectat, permițând astfel declanșarea rapidă a airbagurilor cortină și laterale care asigură protecția la nivelul abdomenului, toracelui și capului. În total Jogger are şase airbaguri.
  • Activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul de frânare automată de urgenţă detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:
  1. amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,
  2. acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.
  • Activ la viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h, detectorul de unghi mort previne șoferul asupra riscului unei ciocniri potențiale cu un alt vehicul prezent în unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (doi în faţă + doi în spate) detectează vehiculele în mișcare în zona de unghi mort. Dacă un vehicul se află în această zonă, un martor luminos LED se aprinde în retrovizorul exterior de pe partea respectivă. Dacă semnalizarea este acționată atunci când un vehicul se află în unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde și se stinge intermitent.
  • În timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultra-sunete amplasați pe bara spate activează un semnal sonor. În funcție de versiune, modelul dispune și de o cameră video amplasată în spate care afișează linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonoră este însoțită de o alertă vizuală, semnalată pe ecran în culoarea roșie.
  • Încă un sistem disponibil pentru Jogger este cel care menține vehiculul imobil timp de două secunde la plecarea de pe loc din rampă, atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână, oferindu-i astfel timp suficient să apese pedala de accelerație fără riscul ca mașina să dea înapoi.
  • Dacia Jogger mai este echipată, în serie, cu limitator de viteză și cu sistem ESC de ultimă generație. În funcție de nivelul de echipare, este disponibil opțional și sistemul cruise control, cu comandă pe volan.

  • Dacia Jogger este echipată cu noul motor pe benzină TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. TCe 110 este un motor turbo cu trei cilindri și injecție directă care dezvoltă 110 CP (81 kW). Blocul din aluminiu contribuie la reducerea greutății. Dispunând de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rpm, acesta este în prezent cel mai puternic motor pentru noul model.
  • Noul motor TCe 110 beneficiază de inovații tehnice care au dus la creșterea performanței, la diminuarea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2. Propulsorul dispune de o distribuție variabilă și de o pompă de ulei cu cilindree variabilă. Colectorul de eșapament integrat, filtrul de particule și injectorul central contribuie la diminuarea emisiilor de CO2.
  • Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzină a acestei soluții este un gaj de siguranță și de fiabilitate. Durata garanției oferite de constructor, intervalele și operațiunile de întreținere precum și capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină. Rezervorul GPL este amplasat în locul spațiului ocupat de roata de rezervă, sub planșeul portbagajului.
  • Consumul mixt al motorului TCe 100 ECO-G conform ciclului WLTP este de 7.6 l/100 km (echivalent cu 121 g de CO2/km) – valori estimative. Atunci când rulează pe GPL, Dacia Jogger emite, în medie, cu 10% mai puțin CO2 față de o motorizare pe benzină echivalentă. În plus, datorită celor două rezervoare (40 l pentru GPL și 50 l pentru benzină), vehiculul dispune de o autonomie de peste 1.000 km.
  • În 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață.
  • Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un motor electric și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriei de 1.2 kWh (230 V) și cu randamentul cutiei automate va permite ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric. Consumul de carburant va fi astfel diminuat cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea obiceiurilor de conducere).
  • Alte avantaje ale unităţii de propulsie hibride sunt: o tracțiune 100% electrică la demaraj, o conducere confortabilă datorită transmisiei automate şi o mare simplitate în utilizare, datorită adaptării automate a modului de conducere pentru optimizarea confortului la volan și a consumului.

Deschiderea comenzilor este prevăzută pentru noiembrie 2021 în 30 de țări, în principal din Europa, dar și în Turcia și Israel. Dacia Jogger va ajunge în showroom-uri începând din februarie 2022.

Apropo, sub denumirea Extreme, Dacia va comercializa o serie limitată de lansare a modelului Dacia Jogger, cu elemente de design specifice (maşina din imagini). Pe această serie limitată vor fi disponibile cinci nuanțe de caroserie: Noir Nacré, Gris Comète, Gris Moonstone, Blanc Glacier și culoarea de lansare, Brun Terracotta.

La exterior, barele de pavilion, retrovizoarele, jantele de aliaj și antena în formă de coadă de rechin sunt de culoare neagră. Elementele de protecție din față și spate, de culoare Gris Megalithe creează contrastul. Un alt element distinctiv, stickerele cu numele acestei serii limitate Extreme sunt amplasate atât în partea frontală a mașinii cât și pe jante.

Elemente de protecție specifice se regăsesc de asemenea și în partea inferioară a ușilor. Scaunele beneficiază de cusături specifice de culoare roșie în timp ce panourile portierelor din față dispun de baghete cromate.

Echipamentul complet cuprinde camera video pentru asistența la parcarea cu spatele și cardul mâini libere. Dacia Jogger Extreme mai dispune de covorașe textile pentru toate locurile și de un covoraș din cauciuc pentru portbagaj.